onsdag den 20. maj 2015

Bloodborne Saw Cleaver

Som nogle måske ved, er jeg meget glad for From Software og specielt Souls spillene. For halvanden måned tid  siden, udkom Bloodborne så, som på mange måder minder om Souls spillene, dog med et offensivt twist. Foruden dette, er en af de nye tiltag i Bloodborne, de såkaldte "trick weapons", som har den egenskab, at disse kan skifte imellem 2 former. Disse former bidrager med, at det pågældende våben har forskellige styrker / svagheder, i form af forskellig moveset og damage.

Den ikoniske "Saw Cleaver"
Det mest ikoniske våben, når man tænker på Bloodborne, må uden tvivl være "Saw Clever´en". Dette våben pryder også forsiden af spillet.

Papirskabelon er skåret ud.
Efter at jeg så en video på Youtube, hvor personen bag (epicfantasy) har udarbejdet skabelon til at bygge en saw cleaver, blev jeg hooked, og fik lyst til selv at bygge en. Hvor personen i videoen bygger den i skum (sådan noget til rollespil?), valgte jeg i stedet at bygge den i træ. Dette gjorde jeg dels fordi jeg ligger inde med træ, men også fordi jeg elsker at arbejde i træ. Set i forhold til, at jeg heller ikke har tænkt mig at "bruge den", men derimod som vægdekoration, virkede dette som et okay valg.

Godt i gang med snedkerarbejde.
I forhold til guide videoen, har jeg derudover valgt et øget fokus på, at klingen virker mere blodig, samt tilføjet et "håndtag", som man finder på den rigtige udgave af saw cleaver´en. Dette håndtage har jeg lavet i 3mm aluminium, som jeg har brugt en halv aften på at save / file tilrette.

Grundfarven malet.
Alt i alt, er jeg godt tilfreds med resultatet, og tænker at den nok skal blive pænt (u)lækker at have hængende på væggen :D Her til sidst, kommer der lige et par billeder, af det færdige resultat!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar