fredag den 5. september 2014

Xbox Softmod / HDD mod

Efter at have leget med, at smide en harddisk i min PS2, blev det tid til at udføre et lignende mod på min Xbox. Til formålet havde jeg anskaffet en extra "Crystal Xbox LE", som nu til dages kan erhverves rimelig billigt. Det jeg i korte træk har gjort, er først at softmodde maskinen, så standart styresystemet bliver udskiftet med UnleashX, hvilket åbner op for en række muligheder.

Spil som kan afvikles direkte fra den 200GB store harddisk.

En af de lækre ting, som dette tilbyder, er muligheden for at kopiere ens spil over på harddisken og derved afvikle disse, uden at skulle bruge spillet fysisk. Eftersom standart harddisken kun er 8GB, er der ikke plads til mere end 1-2 spil, før denne er fyldt. Jeg har derfor byttet denne 8GB harddisk ud, med et Maxtor 200GB harddisk.

Altid rart at lege med bogstaver!

Efter at denne blev installeret, har jeg nu fået kopieret en række lækre spiltitler over på harddisken. Der er stadig plads til en læng række spil, hvilket altid er godt!

Afslutningsvis fik jeg klistret nogle bogstaver på afskærmningen, som kan ses igennem den materede plastik. Altid rart at kunne finde sin Xbox igen :D!