torsdag den 31. januar 2013

SNES 50 / 60 Hz mod, casemod, regfree mod

Det er ved at være noget tid siden at jeg fik moddet min SNES, dog vil jeg lige smide et par billeder op på bloggen.

Her ser man resultatet som helhed. Maskinen havde fået den kendte gule farve på nogle af overfladerne, og jeg valgte derfor at male den sort / hvid, så den matcher mine CMVS / CHNG64 projekter. Jeg valgte dog at fronten med SNES logoet skulle forblive intakt!

Cartridge porten og brønden er blevet udvidet med en Dremel, for at maskinen kan håndtere US SNES spil, rent fysisk.

Switchen til venstre, bruges til at deaktivere / aktivere lockout chippen i maskinen. Eftersom maskinen er en PAL maskine, kan man ved at deaktivere denne chip afspille fx US SNES spil. Ved at udføre dette + udvide cartridgeporten, er SNES maskinen blevet regionsfri, dog med få undtagelser.

Switchen til højre styrer om systemet skal afvikle spil i 50 eller 60 Hz.

SNES maskinen inklusiv et PAL SNES spil, som vi kender dem her i Europa.

Her bruges et US spil.

Dette vises hvad der er gjort internt i maskinen. Operationen indbefatter at løfte 3 ben fra 3 forskellige komponenter, og lodde nogle ledninger herpå. Moddet er forholdsvis simpelt, hvis man kan bruge en loddekolbe, og har lidt ro i hænderne. Den hvide "klods" er dobbeltklæbende tape, som er stablet for at holde ledningerne på plads. Denne "klods" bliver ligeledes trykket en smule ned imod den chip hvor den er placeret, når afskærmningen bliver monteret.