onsdag den 19. september 2012

Projekt: Consolized Hyper Neo Geo 64 #2

Igennem de seneste dage har jeg været i gang med at bygge en Hyper Neo Geo 64 om, så den minder om en spillekonsol, i stedet for en arcademaskine. Nu er jeg nået til et punkt, hvor jeg har fået afsluttet en masse delmål, og kan se en ende på projektet.

Jeg har i dag monteret alle de stik jeg modtog med posten i går, og har ligeledes for første gang tændt op i systemet. Alt ser ud til at fungere efter hensigten, og jeg står nu tilbage med en Consolized Hyper Neo Geo 64 :)

I skrivende stund mangler der 2 overordnede ting. Den ene er en lidt større opgave, som går ud på at måle strømforbug, og efterfølgende bygge skræddersyet strømforsyning, som kan levere de ønskede ampere på henholdsvis 5V og 12V. Denne strømforsyning vil blive indbygget i selve maskinen, så man slipper for at have en ekstern kasse til at ligge og flyde. Denne del venter jeg med, til mine forældre kommer hjem fra ferie, eftersom min far er ekspert i disse opgaver, og ligeledes var den der byggede strømforsyningen til min CMVS.

Den anden ting er finished på maskinen. Jeg går og leger lidt med idéen omkring noget sort text, så den matcher min MVS. Derudover mangler jeg at få købt det 230V hunstik, der skal monteres på bagsiden af maskinen. Dette stik har en indbygget tænd / sluk knap, og er den samme type, som jeg brugte til CMVS´en.

Her til sidst vil jeg vise et par billeder af at der er liv i maskinen. Jeg har bootet den op med en ganske almindelig PC strømforsyning.




Når strømforsyningen er bygget færdig, og det sidste er på plads med det ydre, laver jeg en film som viser maskinen i aktion. Den bliver selvfølgelig uploaded til min YouTube channel. samt her på siden!

Ligeledes arbejder jeg også så småt på at lave nogle tegninger, som illustrer på begynderplan hvordan man consolizer en Hyper 64 / MVS. Meningen er at jeg på et tidspunkt vil lave en guide, enten i video format, eller på skrift. Skriv evt. en kommentar, vedr. hvad du ville foretrække!