fredag den 3. august 2012

Projekt: Neo Geo CMVS

Jeg er for tiden i gang med at bygge en Neo Geo CMVS (Consolized Multi Video System). I bund og grund er det et billigt alternativ til en Neo Geo AES, hvor man i stedet bruger "bundkortet" fra et arkadekabinet.

Jeg har valgt at bygge det hele selv, hvilket inkluderer selve MVS konsollen, et arcadestick, og kablerne dertil. I skrivende stund er jeg stort set færdig med alt det ydre. Arcadesticket er helt færdig, og testet. MVS kortet mangler stadig at blive testet, og så mangler jeg at få bygget en strømforsyning, som bliver integreret i selve konsollen.

Her følger et par billeder som er taget under vejs.







Hertil er jeg nået i skrivende stund, hvor jeg kun mangler at få dele hjem til strømforsyningen. Jeg regner med at maskinen bliver færdig i løbet af næste uge, vel og mærke hvis bundkortet fungerer som det skal. Jeg har endnu ikke testet det :)